כוכבית לעסק

ראשית כל, מהי כוכבית לעסק?

חיוג מקוצר הינו פתרון תקשורת – מספר טלפון קצר, לרוב ארבע ספרות כאשר הוא מתחיל בסימן הכוכבית *. הכוכבית עצמה איננה מספר טלפון אמיתי אלא קוד מסוים המזוהה בחברה המספקת את הכוכביות וע"י כך מנתבת החברה את השיחה למספר הטלפון של העסק שעל שמו רשום החיוג המקוצר.

בראשית דרכו של החיוג המקוצר הואר נתמך אך ורק על ידי חברת בזק ובשנת 2008 יצא משרד התקשורת בהודעה לעיתונות כי "משרד התקשורת מגביר את התחרות בטלפוניה הנייחת: יאפשר לכל חברות הטלפוניה הנייחת להעניק שירות מספר מקוצר לעסקים – בתבנית כוכבית וארבע ספרות. לצפייה בהוראה: הודעת משרד התקשורת לעיתונות

מספר מקוצר לעסק, מהו התהליך?

כיום נמצאות בשוק חברות רבות אשר תומכות במתן מספר מקוצר לעסק. התהליך עצמו פשוט מאד ובנויי מארבעה שלבים פשוט:

  • שלב ראשון: בחירת החברה ממנה"קונים את הכוכבית
  • שלב שני: בחירת כוכבית ובדיקה שאיננה תפוסה
  • שלב שלישי: דמי רישום / התקנה חד פעמיים של מספר הכוכבית הנבחר. כרוך בתשלום שנע בין 250 ₪ עד 800 ₪
  • שלב רביעי: תשלום חודשי על השימוש במספר המקוצר

חיוג מקוצר כמיתוג עסקי

חיוג מקוצר היא דרך טובה בכדי למתג את העסק אך נשאלת השאלה, באיזה סוג של חיוג מקוצר עלי להשתמש?

א. חיוג מקוצר הכולל כוכבית ולאחריו רצף אותיות המסמלות את שם העסק או תחום הקרוב לעסק
ב. חיוג מקוצר הכולל כוכבית ולאחריו רצף של ספרות בדרך כלל 4 ספרות. מה ימתג טוב יותר את העסק? האם רצף האותיות של שם העסק כאופן חיוג הוא זה אשר יביא יותר לקוחות וכך למכירות רבות יותר? או דווקא החיוג של כוכבית עם רצף של ספרות הוא זה שיעשה את העבודה נאמנה? הדעות חלוקות לכאן ולכאן ולכך מספר סיבות עיקריות:

  • חיוג מקוצר הכולל רצף אותיות בשם העסק הוא קליט יותר מאשר רצף של ספרות אשר ברוב המקרים אין לרצף זה כל זיקה לעסק עצמו. לחיוג באותיות יש את יתרון הייחודיות של העסק וסביר להניח שכוכבית חיוג זו תיזכר על ידי הלקוח ואולם כוכבית החיוג על ידי ספרות תשכח בשלב כזה או אחר או חלילה נתבלבל בסדר הספרות בחיוג.

  • חשוב לזכור כי לא כל תושבי מדינת ישראל מבינים מה היא המשמעות של המרת האותיות לחיוג במספרים בסופו של דבר. לדוגמא: עסק המשתמש בחיוג מקוצר – * ד ל ת – ( 257* ) עלול לקוח להבין שבכדי להגיע לאות "ל" עליו ללחוץ שלוש פעמים על הספרה 5 משום שסדר האותיות בו הוא: "י" , "כ" , "ל". מעטים המקרים האלו אך הם בהחלט קיימים. לעומת זאת החיוג בספרות יותר פשוט וברור.
    דוגמא טובה לכך הוא מועדון ההטבות לחיילי מילואים בהצדעה

  • עסק קטן יחסית יוכל להשיג "יתרון ביתיות" על פני עסקים גדולים ממנו באם יבחר למתג את עסקו ברצף אותיות הקשור לתחום עיסוקו לדוגמא: עסק העוסק במכירת ומשלוח פרחים אשר ימתג את עיסקו בכוכבית כגון – *פרחים יהיה ביתרון גדול יותר על פני מתחריו גם אם הם גדולים ממנו.

  • אם נבצע בדיקה קצרה נוכל להבחין כי לא לכל מכשירי הבזק ולא לכל מכשירי הסלולר – במיוחד לאייפון יש אותיות עבריות על מקשי החיוג, דבר המונע את האפשרות לחייג באותיות באותו המכשיר, שכן חיוג כוכבית ברצף ספרות אפשרי בכל מכשיר. כמובן שכל עסק יבצע את השיקולים שלו לכאן ולכאן, אך אין ספק כי חיוג מקוצר אכן עוזר במיתוג העסק.

תקציר קצר על החברות המספקות שירותי חיוג מקוצר לעסקים

כוכבית המותג

כוכבית המותג – מספר קצר הצלחה מתמשכת 2427*
שנת הקמה: 2006
שירות תמיכה: 24/7
טווח מחירים: אין מידע
לקוחות החברה: ביטוח ישיר, פזגז, הפניקס, קלאב הוטל, צ'מפיון מוטורס, הראל, בנק אגוד,חברת החשמל ועוד
אתר אינטרנט: https://www.starbrand.co.il

כוכבית פלוס

כוכבית פלוס – מענה משתלם לעסק 8077*

שנת הקמה: מידע חסר
שירות תמיכה: 24/7
טווח מחירים: דמי התקנה: 280 ש"ח, תשלום חודשי: 880 ש"ח
לקוחות החברה: יואל גבע, קל אוטו, סופר-פארם, מכללת רעננה, מטרופולין, דיסקונט, לבנת פורן ועוד
אתר אינטרנט: https://www.cohavit-plus.co.il

מרכז הכוכביות הארצי

מרכז הכוכביות הארצי 2552*

שנת הקמה: 2003
שירות תמיכה: 24/7
טווח מחירים: לא צויין
לקוחות החברה: מלונות קיסר, רכבת בנק הפועלים, מאוחדת, לאומי קארד, אלקטרה, אגאדיר, מזרחי טפחות ועוד
אתר אינטרנט: https://www.stars-center.co.il/

first call

FirstCall – ערך מוסף לעסק 035095509

שנת הקמה: מידע חסר
שירות תמיכה: בימים א' – ה' 08:00 – 24:00
טווח מחירים: דמי רישום 200 ש"ח, תשלום חודשי 349 ש"ח לא כולל מע"מ
לקוחות החברה: TALDOR, McCANN, ESET, KINDER, JDRF, BEALL, REMAX
מידע כללי: הראשונים והיחידים בישראל להצטרפות לשירות מספר כוכבית אונליין 24/7 לכל השירותים העסקיים כולל מחירים/מסלולים אטרקטיביים.
אתר אינטרנט: https://www.firstcall.co.il